Програма GLOBE–“Глобальне вивчення та спостереження з метою поліпшення довкілля”– це міжнародний практичний науково-освітній проект, який об’єднує зусилля учнів, учителів і вчених-дослідників, спрямовані на отримання додаткової інформації про навколишнє середовище шляхом збору даних і проведення спостережень.

Концепція програми GLOBE полягає у створенні світової спільноти учнів, вчителів, науковців та громадян для кращого розуміння, підтримання і покращення середовища Землі на локальному, регіональному та глобальному рівнях.

Мета програми GLOBE– підтримка та сприяння навчанню та вивченню науки, співпраці учнів, вчителів та науковців у дослідженні навколишнього середовища, його динаміки.

У широкому розумінніпредметом досліджень за програмою GLOBE є вся планета. Збирання екологічних даних з усього світу дає можливість вченим (і учням) краще розуміти процеси, які відбуваються на Землі, а також взаємопов’язані цикли, які складають єдину екологічну систему. Програмою GLOBE нині визначено декілька напрямів наукових досліджень, детальний опис кожного з яких міститься у відповідному розділі:

  • Дослідження атмосфери
  • Дослідження гідросфери
  • Дослідження педосфери (ґрунтів)
  • Дослідження біосфери
  • Земля як система / фенологія

Про кожний із цих напрямів дослідження детально описано офіційній сторінці GLOBE в Україні (https://nenc.gov.ua/globe/), на яку можна потрапити через сайт НЕНЦ (https://nenc.gov.ua/). Кожна із цих напрямів дослідження має свої розроблені уроки, дидактичні матеріали, якими ви матимете змогу користуватись у своїй роботі.

Програма розроблена для школярів віком від 5 до 16 років. За допомогою уніфікованих методів спостереження діти збирають дані про навколишнє середовище, надсилають їх в центр оброблення даних через комп’ютерну мережу Internet, отримуючи яскраві наочні зображення, побудовані на основі їх даних та інформації, переданої іншими школами світу, які залучені до програми GLOBE. Водночас це відкриває можливість використовувати ці дані в освітніх та науково-дослідницьких цілях, а також співпрацювати з вченими, іншими учнями і товариствами, які займаються програмою GLOBE в усьому світі.

Роль вчителя полягає у стимулюванні та підсиленні природного інтересу своїх учнів до досліджень. Інтерес учнів може приймати вигляд запитання, на яке вони шукають відповідь, а збирання даних є частиною відповіді на це питання. Записування, узагальнення та аналіз даних є необхідною складовою процесу, що передує знаходженню відповіді на поставлене питання. Теоретичні знання отримуються під час різних досліджень. Навчальні уроки допомагають вчителям підготувати учнів до збору даних, допомогти учням зрозуміти зв’язок науки з їх вимірюваннями.

Усі спостереження, проведені учнями та вчителями програми GLOBE, відкриті для використання на веб-сайті GLOBE в Інтернеті (https://www.globe.gov/ru/). Ці дані містять важливу інформацію про нашу Землю, яка може бути використана для уточнення даних, отриманих іншим способом, наприклад з супутників Землі. За допомогою інструментів візуалізації всі учні програми, вчені та науковці можуть отримувати ці дані та застосовувати їх в дослідницькій роботі.

Робота закладу в міжнародній програмі. Міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді роботу з міжнародною програмою GLOBE розпочали з лютого 2015 року. І вже в березня того ж року 8 вихованців під керівництвом педагогів взяли участь у Всеукраїнській кампанії «Вишнева Україна». За підсумками кампанії наш заклад посів третє місце в Україні та отримав золоту віртуальну нагороду по кількості внесених даних.

Восени 2015 року продовжили роботу із GLOBE. Спостерігали за пожовтінням листя Берези звичайної та Яблуні домашньої. Результатом роботи за 2015 рік заклад отримав Сертифікат за найбільшу кількість внесених даних серед шкіл України.

В 2016 році стартувала ІІ Всеукраїнська кампанія «Вишнева Україна» в ході якої вихованці гуртка «Юні охоронці природи» вели спостереження за озелененням Вишні звичайної. За результатами якої ми отримали вже бронзову медаль.

На весні цього 2017 року вихованці під керівництвом молодого педагога спостерігали за озелененням п’яти дерев – двох лип і трьох вишень, в рамках Європейської фенологічної кампанії.

В 2018 році Міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді був відзначений бронзовою медаллю за почесне третє місце по кількості внесених даних, з-поміж навчальних закладів України.

Постійно наші вихованці надсилають свої роботи також на конкурс «Календар GLOBE», роботи дітей не залишаються без уваги тому тут ми також маємо певні результати: В 2015 році дві роботи отримали ІІІ місце, у 2016 та 2017 рр. фото-роботи наших вихованців перемогли на були надрукованими в щорічному Календарі GLOBE. В 2018 році дві фото-роботи наших вихованців були відзначені ІІ та ІІІ місцем та розміщені в українському варіанти Календаря GLOBE.

Кiлькiсть переглядiв: 1017

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.